Saturday, February 18, 2012

My sunshine ! Whikas - Hairball control

my sunshine, my love, my muchi2.... Pernah tak korang geram dengan binatang peliharaan sendiri ? Nak picit2 takut mati pulak kan. HA HA HA HA...

He's soooo adorable right? :love:

Semalam we all fikir dia hilang, panggil punya panggil, memang tak de. Sampai ke pagi dia takde. Mummy dah mula gelisah. Ni kesayangan dia ni, takde ni, susah nak tidur waktu petang. Dia memang tido ptg with mummy. Ala, kalau aku cakap ini anak kesayangan dia, tanak pulak mengaku.. Tapi bila kucing ni takde kat rumah, siap mesej aku cakap kucing hilang. Padahal kucing tu bosan, tak dikasi keluar rumah... Yang dikata hilang rupe rupenyer sedap tido dalam almari baju. Huuuuui. 


Alkisahnya, jangan terlalu rapat dengan kucing, boleh jadi tabiat...Takde menatang alah ni, xboleh hidup. :p

Kadang2 bosan, ada menatang alah ni, jadi seronok.. Kadang2 gelak sorang2.. Tapi nak salahkan tak boleh jugak... Dia taska pun x sempat nak masuk. Tapiiiii walaupun tak sekolah, ni la hero rumah. Tikus, cicak , semua dibunuh letak depan pintu. Dia tak makan bende2 cam tu. Die makan makanan kucing jer. Mr Kitty ni agak memilih jugak. Dia layan yang jenis hairball control ni. Yang lain dia kurang sikit. Sampai dia memang nampak kurus. So, bile tukar ni, berselera pulak. Nak tau jugak apa beza rasa dia kan? Takkan aku pulak nak kunyah bende ni kan semata2 nak rasa perbezaan. Hu hu. Tanye Mr Kitty, memang sampai mampus pun takkan dapat jawapan kan.. :p

Yang aku baca pasal hairball control ni, dia baik utk perkumuhan.. Kan kucing ni suka jilat2 badan sendiri.. Bulu dia tu, dia makan sendiri secara tak langsung.. So, kire nyer makan whiskas jenis ni, sistem perkumuhan dia sempurna la.. So bulu2 tu tadi keluar la sekali bersama bahan2 kumuh lain. Agak lucah aku rase ayat aku ni. Hu hu huhu. 
*thanks Mr Google*
Malas pulak nak amik gambar. 

0 kicks: