Saturday, December 3, 2011

Penjagaan dalaman, luaran dan mental..

Well, what can I say. Hidup penuh dengan kejutan.. Kadang2 diri sendiri pun tekejut walau tak tau di mana puncanya. Ha ha ha.. Entah apa2 aku merapu pagi2 ni.

Hari bekerja dari Isnin hingga Jumaat kan? So, haritu kene la bangun awal dari kebiasaan. Tapi aku paling susah nak bangun time2 cam tu. Sungguh haruuu nyah... Bila mengenangkan sabtu dengan ahad, ada chance la tanak bangun walaupun matahari mencanak kat muka kita ni.. Apatah lagi hujan macam pagi ni.. Indah jer buat kilang taik mata, haaaaaa macam adik aku tu. Sekarang kul 9.30 masih lagi sedapppppppp mengulit mimpi. Ye ye jer, entah2 takde mimpi.. hyhuhu

Dan tak tahu la kenapa haaa haaa malu nak cakap... Tak de la. Ngade2... Care benar aku dengan badan, kulit, dalaman dan sebagainya.. Sampai ke jari kaki ke jari tangan, kuku dan sebagainya, aku sanggup ni purchase produk2 ni... Dan special nya dari mekap ke body care, semua produk korea.. aku suka2 jer pakai barang dari The Face Shop, Natural Beauty, Etude house.... Tapi bila aku pakai, ngam pulak... tip top la. Dannnn rajin pulak aku amik vitamin C dengan multi vitamin.. Vitamin C sebab untuk kulit... Kulit kering sangat... Pastu multi vitamin ni utk budak yang susah sangat nak telan buah buahan dan sayur .. bukan susah nak makan, kesempatan tak de lerrrrrrrrr... ha haa haaa haaa !! alasan semata2 la makcik ! diam la kau!


Dan .....................

                                                         Jamu tea yang sungguh tak sedap dan bau nyaa !!

hambek kau, package.. ngee. tak sedap jugak.

ni pun same.

Rasa terkorban jer diri makan bende2 ni.. Alahai... Collagen jer belum.. tunggu umur genap 25 tahun, boleh kot. sekarang masih 23.. ok la tu.. Uwaaaaaa, ke'tekad'tan...... kenapa ni... tapi seminggu aku makan bende ni, badan rasa segar semacam.. rajin pulak aku bangun pagi.. tang kul 10 malam, aku dah terlentok.. tido pun dia ikut mase ke? huhuhuhu.. disiplin pulak aku... minum air kosong 3 liter / day , tambahan aku x suka air manis2 ni... terutama air gas.. eee... alkohol aku dah slow down sikit. tp lately memang tak de la. kene kurangkan jugak alang2 dah disiplinkan diri... breakfast, tak sedap ker, xnak makan ker, kene paksa jugak... :(( aku ni manusia tak bersyukur, mana tak nya, breakfast atas meja, tp sebelum ni bt tak tau jer. hahahaha.. skrg yaaaa. aku makan.. T___T

waktu malam pun aku makan bende yang sangat tak sedapppppppp !! T____T


haaa haaaa haaa.. ni dinner aku tiap2 malam.. SEDAP sangat !! waaaahaaahaaahaaa... alangkah sedihnya hidup... tp kenyang la jugak walaupun serba tak kene... xde rase... mmg la org letak susu, honey, gula sikit, tp aku makan cam tu jer.. buat muka seposen. kene mula makan..sikit2 pun xpe.. bagus oat ni.. dah habis makan, minum teh, telan pil yg lagi rasa nak pengsan jer bila telan.. tp ok ga cam tu, time breakfast, berselera gilerrr aku makan.. haa haaa haaa !!!... tgh hari kadang2 makan, kdg2 tak makan... terlampau sibuk sampai lupa nak makan..sedih.. dah la balik rumah, dinner makan oat. ngeee...tp kalau dalam sebulan, usaha aku ni menampakkan hasil walau sebesar kucing... ( ade kaitan ke) aku akn teruskan usaha ni.. 

Bukan senang nak berbadan besar.. Ye la, kadang2 confident tu tinggi la jugak, happy jer.. walaupun pakaian still senang nak cari terutama aku suka pegi nichii. haaaaa haaaaa..., aku tetap nak jaga dalaman badan, luaran badan, our skin, segalanya... bukan utk sesape pun, tp utk diri sendiri. sayangi diri sendiri dulu. cintailah diri sendiri dulu.. pentingkan diri sendiri dulu. biar usaha kita berbaloi. :)


Good luck Jacqueline Natasia Jee !!!!!


AHHH GEMOK !! huhuhu

0 kicks: