Monday, August 8, 2011

Change her lifestyle konon. T_T

Sejak menjak 2 menjak, asal pagi 6.30 jer aku kene gigit nyamuk.. Pasai apa ha? Macam semalam.. Ahad... Sabtu tu Mummy aku tanya, nak pergi gereja tak.. Sebab kalau mummy nak ikut, thats mean memang kene singgah market basah dulu kat Stutong. Then, aku cakap tak pergi... Memang tanak pergi..

Bangun seawal 6 pagi. Tak tau nak wat apa.. Aku pi mandi.. Mummy aku tanya pasai apa mandi awai sangat.. Aku cakap la sebab badan gatal2...nak pi gereja ar , semayang dulu..Dari aku tergaru2, bagus aku pi mandi. huhu... Terus mum aku merajuk.....

Mum : Semalam dah call cakap tanak pergi. Sekarang cakap nak.. tak mao bawa mummy la tu..
Aku : Mandi la sekarang.. Sempat lagi la mandi 10 minutes.
Mum : Aku bukan macam kau. Mandi sekejap pun boleh.. Kalau bagitau awal semalam, boleh la ready awal2. sengaja tau.. tak ikhlas.
Aku : wkakwkakwkawkaka..... alaa..........kejadian tak disengajakan...


So, aku pergi la sorang-sorang.... Bukan tak biasa.. Dah biasa pergi sorang.. Lepas sembahyang, aku balik rumah la... Nak sambung tido, memang tak leh ar. tak biasa. So, aku pegi dapur makan sebiji tomato.. Blender isi ayam , buat bebola ayam.. Dah tu blender buah tomato dalam 3 biji.. Buat sup.. Tu jer aku makan.. Malam memang tak ar makan. Lama dah x makan berat, sekarang perut dah kecut, xleh makan berat lagi... Cepat kenyang.. Change my lifestyle....

Dan bulan Ramadhan ni, why not berpuasa bersama2...Memandangkan colleague and my boss pun Muslim... I puasa makan, boleh..Tapi air, agak sukar. Sebab aku senang nak dehidrat. Sampaikan contacts lense aku pun nak tertanggal.. Ada satu hari aku puasa penuh. Minum air dulu, pastu tiba2 kenyang sebab air.. Sampai tertidur aku. wkakwakwkakwkawkak...

Kan aku cakap dah turun 10-11kg kan.. sekarang ni seminggu turun 1.5kg saja.. ahaha. lambat giler.. tak pe.. perlahan2... Xboleh cepat sangat putus asa.. Kalau putus asa, semua benda tak jadi. Sekarang BMI masih gemuk. masih 27... Ha ha ha ha. Porahhh... Kene kuat. Memang rindu kat nasi... Ha ha ha. Rindu sangat.. Letih ar makan bread. Ha ha ha.

gambar hiasan semata-mata...

*aku punya ada meat ball yang aku bulat2 kan sendiri dan rebus..* 

eeeee.. sampai bila ku harus jadi begini.. dah macam herbivor. huhuhuuhu..

2 kicks:

Ken Wooi said...

with dedication and discipline, can change to a better lifestyle in an instant :)

Jacqueline Natasia Jee said...

ya.. but sometimes, it really hard..