Tuesday, May 10, 2011

Pemergian Seorang Sahabat


Kehilangan seorang sahabat yang sungguh baik, yang sungguh ceria sungguh mendukacitakan aku. Sampai sekarang aku masih belum dapat mempercayai kehilangan beliau. Sebak terasa di dada ketika mengingat semua kejadian itu... Pilu terasa di hati ketika terkenangkan peristiwa ketika berada di sekolah menengah.

Allahyarhamah Nur Fazilah Abdul Kadir. Sesungguhnya berat hati aku ketika menulis perkataan 'Allahyarhamah'.  Hakikatnya, aku masih belum percaya, dia telah pegi dari dunia nyata selama-lamanya. Tiada lagi gelak ketawa, tiada lagi keceriaan, tiada lagi usikan.... Kami sama-sama gelak ketawa, sama2 membuli guru di sekolah, sama-sama jadi SAMSENG sekolah... Kami pernah bekerjasama untuk merealisasikan impian Kelab Bahasa Melayu dengan memperjuangkan Bahasa Melayu...bekerjasama , berusaha keras untuk mendapatkan kemenangan untuk pihak sekolah, berbahas bersama-sama... berforum bersama-sama....Tapi kenangan hanya tinggal kenangan. Kenangan yang tak boleh diceritakan lagi bersama beliau.. Rancangan untuk bersua muka  bertemu dengan rakan-rakan dahulu, semua hanya tinggal janji... Pertemuan dilakukan dengan ketidak hadiran beliau. Sedih tak terkata.

Tapi kita siapa nak tolak takdir? DIA lebih sayangkan kawan kita... Pertemuan, ajal, maut semuanya ditangan Tuhan. Tuhan yang mencipta manusia dan Tuhan yang berhak mengambil kita semula. Yang pergi tetap pergi dan yang tinggal haruslah sentiasa beringat. Sesungguhnya tiada amaran diberikan ketika DIA ingin mengambil nyawa kita.

Kesedihan masih terasa. Masih sangat terasa. Tapi kita harus redha pemergiannya.. Hanya doa yang mengiringi beliau. Semoga roh nya ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman... Amin.. Kepada keluarga beliau, takziah saya ucapkan. 




Berita selanjutnya.

0 kicks: