Thursday, May 5, 2011

Lelaki masa depan Jac. sob sob

Klik jangan tak Klik. Kenapa tajuk di atas sungguh mengharukan pembaca-pembaca sekalian? Sebab saya suka mengharukan org sekeliling saya.. Kenapa tajuk saya LELAKI MASA DEPAN JAC? Kenapa saya tak pakai NEXT GENERATION? Kenapa saya tak gunakan NEXT BOYFRIEND? Kenapa saya tak gunakan BAKAL SUAMI?

Next Generation : macam K-POP pulak. Ha ha ha ha. Kalau keturunan ker, anak ker boleh la next generation.

Next Boyfriend : rasa klishe sangat. Ha ha ha ha. Seram sejuk. Kawan lelaki tu. Ramai tuhhhhh. perrgghhhh

Bakal Suami : Ha ha. rasa nak tergelak. Sebab terlalu takut saya nak guna kan bakal suami. Macam esok jer nak kawen. Tak mao la.

So, dengan bangga nyaaaaaaaa sayaaaa ingin menggunakan lelaki masa depan. Saya tahu YUYU ZULAIKHA pun suka guna istilah LELAKI MASA DEPAN. Takpe kan, sharing is caring. Istilah itu lebih sesuai kalau nak dibandingkan dengan lain.

Tibe - tibe aku teringat lagu LELAKI IDAMAN-Melly Goeslow. Ha ha ha ha ha




Hey, hey lagi-lagi merepek.

Lelaki masa depan aku harus ada ciri-ciri ini tau. Wek wek wek. Sambil air liur meleleh. Ha ha ha. Tak banyak... SIKIT jer. T_T

1. Lelaki yang ceria. Ade sense of humor. Ceria, sharing is caring. Salu kongsi-kongsi cerita. Muka tak ketat sangat kalau ada masalah, jarang tarik muka... dah la aku ni suka tarik muka...kalau dua-dua suka tarik muka cam mane? sape nak perbetulkan muke kite org? T_T


2. Lelaki yang berwawasan dan bijak. Mesti selalu positif. Mesti sangat cekal dalam mengejar cita-cita. Ada halangan, boleh jer tempuh kan. Ala-ala cicakman. T_T Miskin ke kaya ke, yang penting dia tahu masa depan dia, dia tahu ala tuju dia. Rockk bebeh,... tambah jer. kasi gempak. T_T

3. Lelaki yang cerdik. Tak payah nak berkias-kias, dia tau la nak buat apa... Susah2 letih2 jer berkias, end up, dia blur. haahahhaaahaa. ..

4. Lelaki tulin . Kenapa lelaki tulin? Kerana lelaki tulin itu sangat tulin. Heh, apa ko cakap ni Jac. Ala, yang tahu dia tu seorang lelaki. Faham-faham yer.

5. Lelaki yang tak cemburu buta. Haaaa. Ni yang paling penting. Bagi aku, kejadian cemburu buta ni kejadian yang paling aku tak berkenan. Yang aku x buat, dia cakap buat. Yang aku buat, dia mmg tak tahu. Ha aha ha ha ha. Aku ni girlfriend dgn boyfriend memang banyak. Susahla kalau ada yang cemburu buta. Cucuk mata karang, baru lah boleh dikatakan cemburu buta. kalau mata masih terbuka tu cemburu celik. Merapu lg. -..-"

6. Lelaki sederhana. Yang penting, kalau kaya jangan meninggi diri. kalau miskin, jangan laaa meninggi diri jugakkkk. Ngaaaaaaaa... Merendah diri sentiasa dan berada di alam nyata.. Kelip2 mata jap.. ade tak calon2 nih... baru jer sampai no 6.

7. Lelaki pembersih. Palinggg pentinggggggggggg..cemburu celik takpe, janji pembersihhhhh... sebab saya nak pengsan gembira jer bila tgk lelaki in white. serba putih. layu beb. T_T. gatal aku ni.

Tu jer kot. Ni ciri-ciri.. Nak yang hensem tu, tu luaran, bukan dalaman. Luaran agak penting la jugak. Haa, hambek kau Jaq. Memang la penting.....Muka tu yang ko nak tatap tiap2 hari, tiap2 malam. Boleh dikatakan 24/7 laaaaaaaaaaaaaaaaa............. so, cakap jer sedap mata memandang. Kalau nak hensem sangat, mustahil kot. Sebab sebelum aku senaraikan kehenseman lelaki masa depan aku, aku dah berdiri dah kat depan cermin besauuu aku from head to toe. ha ha ha. Kalau hensem, walooooweh, memang kebetulan giler. Sebenarnya, tak mustahil tapi kita kan hanya merancang. Ha ha. Teruk giler ceramah aku harini. Macam boleh buat talk jer.

Sebenarnya, che nak khabaq mai... Kehidupan ini indah kalau kita hargai betul-betul. Kesempurnaan sebenarnya tak ada kat manusia. Sebagai satu pasangan, penerimaan kelebihan dan kekurangan pasangan masing-masing tu yang penting. Saling melengkapi. Kita tak sempurna, tapi kita cari masa untuk menyempurnakannya. Orang selalu cakap, pasangan tu bahagia kan... tp kerana mereka saling melengkapi. Menerima kekurangan masing-masing dan cuba memperbaiki kekurangan itu , biar semuanya nampak sempurna. Kesempurnaan terletak pada diri masing2.. 

Ni aku panjang lebar ni cakap pasal ksempurnaan dalam pasangan tau. Bukan diri sendiri. wakwkawkak. panjang nyer ucapan aku ni.. dah la tak berbayar. takpe, Nuffnang boleh bayar. Wakakakawaka.

Saya selesai dengan LELAKI MASA DEPAN saya. Anda pulak bagaimana? Ngeeeee

sumber dari Mr Google.

Takmao la macam ni. Ha ha ha. Seram. dah Tu gelojoh. 

0 kicks: