Tuesday, April 26, 2011

Nenek aku comel jer kan...

Ni kisah nenek aku. Rumah punya besar gedabak takda org tinggal kecuali aku dengan beliau. Sungguh sadis. Dulu time kecik-kecik, aku tinggal dengan dia dengan aunty aku. Aku ni org yang jarang duk rumah sendiri. Rapat lagi dengan nenek dari dulu sampai sekarang, sampai gigi dah takda, pakai gigi palsu. Dari rambut hitam sampai rambut puteh habis wooooo.. dari lebih pendengaran *kaki gosip* sampai laaa niiiii, sampai kene ulang tayang 3 kali. ha ha. sampai kembang anak tekak ni ha. Sampai sekolah menengah. Bila dah masuk kolej, adik aku ganti kejap jawatan aku tu.sebab xde org dengan dia. aunty aku nunnnn jauhhh di kapit keje.. skrg guru besar kat SK nanga Encheremin, Kapit.... Adik aku masuk kolej, kazen aku yang ganti jawatan tu. dah tu, aku dah keje, aku ganti balik.


Biasa la orang tua. Mana dia mampu kan nak mop lantai ke nak sapu lantai ke, nak nak rumah besauuu cam tu. so, malam tadi kan.. rajin giler aku.. Aku cakap dengan nenek aku. ''NEK, AKU NAK SAPU DULU AR LANTAI NI....KOTOR SANGAT PASTU NAK MOP, XSELESA NAK TGK LA.NAK SAPU''

Nenek cakap 'ALA CU, XPAYAH LA SAPU, BERSIH LAGI TU. XPERLU LA MOP , NANTI UJUNG MINGGU NENEK BOLEH SAPU, MOPKAN'.

Tapi aku tetappp jugak nak sapu, nak mop... Dah tu, nenek aku blah mandi, lepas dok layan cite indon dia tu. Aku mulakann projek sapu satuu rumahh besau.. ada 3 bahagian.. dengan 3 bilik...... pastu bersih sikit mata memandang... bersihh woooo.... dah berpeluh2 sakan, macam naik bukit jer belari turun balik, aku bt keputusan xnak mop.. sambung esok...sebab letih woo... xda org kat rumah, xkan esok pun kotor balik kan..

Nenek aku ni baru pas keluar bilik mandi . Dia cakap, 'CU, ALANG2 DAH SAPU, MOP LA SEKALI, BAGI WANGI''

Aku macam errrrrrrr........ terkesima aku sekejap. Ha ha ha ha. Adakah pendengaran aku ada masalah? Atau ada kah nenek aku ni bercakap dengan org lain selain aku? serauuuu.. rupa nya betul la, dia dok cakap dgn aku. Ha ha ha ha.

Dah tu, ape lagi? Aku mop la. Tanpa banyak bicara. Ha ha. Ma'am sudah bersuara.


._______________________.



Tak la sampai koyak rabak kan? Yang rabak cuma otot2 jer.

0 kicks: