Wednesday, January 26, 2011

Tanggungjawab yang bukan utk dijawab

Tetibe lak nak tapi dalam keadaan center cam gini. Bosan sangat dari tepi tu. 
Lagi satu lama sangat blog aku x bernyawa memandangkan tuannya pun x bernyawa.
Bukan tak bernyawa tapi kekurangan oksigen. 
jac ! keluar tajuk .. pfftttt

Cikgu, tajuk karangan saya hari ini adalah berkenaan 'TANGGUNGJAWAB'. siap highlight kan sekali.
Eh, kepada sape aku nak cerita ni, suka suki aku la. Hak aku, blog aku. 
Yang aku tau, aku mmg panas sangat. Sampai kan nak cakap pun aku rasa mual semacam.
Sakit hati sampai sekarang walhal kejadiannya berlaku semalam. huhu. 

alkisahnya
^

^

^

^


eh, apsal ke atas pulak. ? lantak la labu. ahahha.

Semalam, aku ada appointment dengan client aku. Sambil2 tu aku ambil beberapa cheque yang telah dipesan utk diambil. 
Balik kat ofis, biasalah aku campak jer cheque tu kat admin. Seperti biasa la kerajinan dia ni. Dia sanggup hantar cheque tu utk aku memandangkan laluan balik ke rumah dia tu, dia ada jumpa bank tu sebesar kutu. besar ke kutu cik Jac oi. huhu. besar GAJAH la. 
Memandangkan dia sanggup nak hantarkan cheque tu, aku bagi la cash rm150 kat dia dan minte budi baik bicara dia utk bank in kepada akaun yang sama a.k.a bank yg sama. Adakah permintaan saya melampau? Lainla kalau akaun yang berbeza dan bank yang berbeza. Saya tak minta pun dia buat semua tu. Susah sangat ke? Antara alasan yang tak masuk di akal.

^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
Jac : Bukan susah pun ko nak hantar duit tu ? Bank in jer guna cash deposit no akaun yang sama.
Mangkok hayun : tanak aku. kalau cheque boleh. aku takut duit hilang.
Jac : Kalau ko tak songlap duit tu, xkan hilang la. Ape la sampai ke situ pulak? Alang2 ko dah masuk bank tu..Lagipun mesin cheque dgn cash deposit tu jiran jer.
mangkok hayun : Tanak aku. aku tanak bertanggungjawab kalau duit tu ilang.
Jac : Alahai kau ni.. Kalau bos suruh boleh pulak, lagipun kau yg salu hantar cheque tu.
Mangkok hayun : itu bos, lagipun kita ni sama makan gaji.
Jac : HELLO... ( dalam hati jer ni ) 
Mangkok ayun : Pasal duit , cheque ni kan semua tanggungjawab sales, marketing department. Kau la buat.
Jac : darah aku mendidih time ni 200 darjah celcius. ok. bawa sini cheque tu, kan tanggungjawab aku..biar aku buat. ( dengan selamber dia bagi aku cheque tu ) panas aku time ni.. 
  
pastu , 30minit kemudian ( aku dah siap2 nak lunch ni )

^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^

Mangkok hayun : Bile nak hantar cheque bil elektrik dgn air ni? dah lame dah ni.
Jac : Kau hantar la.
Mangkok hayun  : aku tak tau tempat la.
Jac : ada aku kesah ( dalam hati ) haa, aku balas balik ni. Tu kan tanggungjawab kau sebagai admin. Kau la hantar.
Mangkok hayun : terus terdiam. baik la aku hantar ( dlm keadaan marah )



Haaaa !!! padan muka kau kan. So, sekarang buat tanggungjawab masing2.branch ni kecik..so kene consider la. tlg menolong..dah tu ko yang sudi...kalau kau x sudi, aku x minta pun. xpernah.  jangan la belagak sangat. umur tua dari aku tapi perangai mengalahkan anak buah aku yang umur 3 tahun. Pastu, aku tutup pintu, dia buka..aku tutup dia buka... Dalam study pandai pulak, tp real life, terok... ni contoh org yang study hard.. kalau study smart x cam ni, ape taknya, x smart pun. Sakit hati aku yang semalam tak hilang lagi. 

Kes pagi tadi. Dia mula cakap A call, nak jumpe. Pastu i curious sgt, tanya balik.. Dia cakap B. pastu i call B. B cakap takde pun dia call. Pastu aku tanya balik, dia cakap C. Gile tah. Pastu aku bising sikit.. boleh pulak dia cakap. AKU TAU AKU MMG BODO. Haaaa ! aku x cakap pun. tp dalam hati aku cakap ( haaaa tau xpe) aku diam jer. dia angkat call boleh tak tau sape yang call. aduh ! pening eden. i cakap kalau org tu call, trus pass kat I. malas nak tanye dah. 

Kata-kata semangat utk diri sendiri : Susah sangat dah berkomunikasi dengan orang yang sangat bijak ni. Kita yang bodoh ni mmg terus bodoh la. Penyakit blur pun dah merebak satu office. Sekian terima kasih.

0 kicks: