Monday, December 19, 2011

Diet processing 2

19 Disember 2011 - 1kg.

Waaahaaahaaaa. Total = 4kg.. Sangat sengsara. Badan sakit2 sebab kardio. Nafsu makan pun tarak sebab perut dah kecut agak nya. Minum sup sayur pun kenyang. Grrr. Tapi badan ni lambat la. Org kardio ke exercise ke seminggu 3 kali. Aku hari2. Pagi dengan petang. Haahambek. Sebab metabolisma badan aku sangat rendah. SANGAT ok. So, aku kene naikkan balik tahap metabolisma badan ni. Aku ni kegemukan dari bayi lagi. So tak tau la macam mana progress. Ni kene semangat yang kuat. Dulu, 2, 3 minggu terus aku surrender.. Ni dah minggu ke 3, time ni la kepala aku ada kene elektrik sikit. Dah mereng. Ha ha ha. Tapi bile aku fikirkan balik, semangat aku jadi lain macam. Bile aku x ambik makanan sangat, terutama nasi. Kene la aku amik multivitamin. Kalau tak amik, entah badan aku ke mana, tenaga aku kemana. Dah tu, aku dah benci kat ayam. Ha ha ha. 3 minggu ni asyik ayam dengan ikan. Tu pun makan selang 2 hari. Sayur pun dah tanak tengok muka aku. Lagi2 sayur yg kaler hijau. Ha ha ha..

Nak tau apa sebab utama aku jadi begini? Ha ha ha.. Sebab tanak sakit pelik2 bile usia menginjak umur 30 tahun. Bile aku ade mase free, aku surf .. Macam2 aku surf sampai jaga badan, elak penyakit dsb. Aku tanak mati sebab penyakit macam kencing manis, darah tinggi, gout , kolestrol dsb. Walaupun aku sebesar alam, tapi bersyukur la, sebab takde penyakit2 yang sebegitu. Aku memang tak suke makanan bersantan, tak suka terlebih masin.. apatah lagi gula.. air gas memang tak ar. Ade pun sebulan sekali. Makan yg berpotensi kolestrol tinggi macam udang memang tak arrr.. sebab elergic.

So kesedaran ni haruslah ada kat masyarakat sekarang. jaga la diri anda. ala menteri bagi ceramah pulak. wakwkakwkakwa.. mencegah lebih baik dari merawat. Nak makan ubat la. Nak tu la nak ni la.. susah... kan kan kan ?

Sebab lain nak santek la.. hue hue hue.. sekarang pakai L. kalau T shirt tu saiz M dah boleh pakai la. Angan2 nak pakai saiz S bule? ha ha ha ha. Alaa, tak salah angan2. Tak conteng arang kat muka u pun. lalalalalala.

Yang penting kita SIHAT !!!!

gambar sumber dari GOOGLE

0 kicks: