Tuesday, August 30, 2011

Hujan bukan Noh Hujan

Hujan yang turun bagaikan mutiara.... itupun kalau hujan batu. Batu mutiara kot. Lama tak hapdet !!... Kenapa? Ye ye jer.. Padahal baru jer beberapa hari lepas hapdet.. Alaaaaa.. orang lain hari2 hapdet....aku jer cam ni, padan la muka traffic macam gunung tak cukup curve.. T___T

Kenapa perenggan pertama ku mulakan dengan hojan?? Atau HUJAN?Tapi NOH HUJAN hensem kan? bertuah badan la missnina. T_T... Sebab aku suka main hujan setakat umur aku 15 tahun. Waka ka ka ka ka... Asal hujan jer aku pi mandi hujan....Asal hujan jer, aku main kejar2 dengan adik aku ... Sampai basah kuyup.. Tu yang bestnyaaaa.... Nikmat tu air hujan. Kalah air paip..Takde class.. Class la sangat air hujan. Hua hua hua... Tapiiii aku suka hujan,  xsuka petir.. eeee..... xkuase mak...

Masa aku umur 15 tahun.. Nakal kemain.. Kalah suku sakat monyet kat zoo. Hujan lebat.. Mula la aku dreaming feeling kuch kuch hota hai main kejar-kejar... Dengan syioknyaaaaa aku berlari membawa muatan berlebihan dalam badan...dannnn AKHIRNYAAAA selipar aku putus.. Tak syiok kan? Alaa..xabes cerita la... Selipar putus.......ibu jari kaki pun putusssss... Tak putus betul..On the way nak putus.. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ...

Masa ibu jari kaki nak putus, takdenyer aku sedar kesakitan... Jalan jer, darah keluar banyak... wewewe... nasib baik aku kebal...aku tgk darah macam biasa jer.. Jadi, dengan kekurangan ilmu dunia penyakit dan kotoran, aku basuh jer dengan air hujan. Padahal kaki tu koyak disebabkan batu besar lagi tajam.. Langsung tak memikirkan kotoran dan kuman... Ala, kalau fikir time tu, ntah2 aku kasi clorox. wakwkakwka...

Aku pi la sekolah...Ibu jari kakiku itu semakin sakit dann semakin kembang sampaikan aku terpaksa pakai selipar ke sekolah. Seronot jugak wkawkka...ye la...dapat pakai selipar santek ke sekolah..orang lain pakai kasut cam tu jerr.. wakwkakwa.. Seronok la sangattttt...kaki makin kembang... Haaaa...aku terpaksa dimasukkan ke wad klinik sekolah. wakwkakwa... ye ye jer berani.......sekali kene cuci, ade sisa2 batu kecik....aku punya meraung macam org putus cinta... sekotak tisu kawan aku kasi utk lap airmata. haaa hambek..sejak dari hari itu, aku meratap sayu kalau hujan.... T__T


P/s : Rasa nak hempuk jer manusia yang tamak lagi haloba. 

0 kicks: