Monday, April 11, 2011

Kebaikan minum teh ney hi.

hey yaaa... aktiviti hujung minguu.. yeehaaa...





















zero
Alkisahnya... Hujung minggu yang lepas nan hado. Menambahkan berat badan yang semakin berkurangan. Kan dah stabil balik. Pa daa.. Hari sabtu, aku tido. Hari ahad aku tido. Hiak hiak. ade la beberapa jam aku besarkan mata utk main dgn kucing, anjing, makan, pastu ZZZzzzZ balik. Nenek aku xkesah dah. Dia malas nak cakap sebenarnyer. karang cakap pun tara guna kan, kalau cucu dah bt2 pekak. huhu. Tp hari sabtu ade keluar kejap ar.. layan di sini ada hantu dgn kazen aku.. pastu cuci mata ikut derang pegi amik my first kazen kursus kat tempt kursus la. lemau nak cakap cenggini. huhu. 


malam pulak aku layan menatang ni setiap sabtu 7.00malam-8.00 malam channel aku. hiak hiak. aku bt2 tak tau jer  bile nenek aku bosan tgk menatang yg aku tgk ni. haha

hiak hiak hiak. cute siutttttttttttttttt .______.

ah. ni tak nampak...

cerita kedua yg aku layan, aku x pulak amik gambar,. hahah. DORAEMON. :Pp

komik doraemon pun haku layan noks. layan layan. hakhakhak. ada satu lagi aku layan tiap2 malam..

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh. lipton tea. :)) baik utk badan la teh. jangan amalkan kopi.. tp dulu i coffee lover. now xleh lagi.. tp dah terbiasa, mesti cari ni tiap2 malam. heee..

Kebaikan minum teh?

Kekuatan  adalah pada sumber antioksidanya yang tinggi dikenali sebagai polyphenols atauflavonoids. Bahan ini terdapat pada teh hijau dan teh putih. Pada teh hitam pula dikenali sebagaitheaflavin. Ternyata kandungan antioksida dalam teh hijau dan teh putih lebih tinggi berbanding teh hitam.
Polyphenol berkhaisiat untuk mengesan sel-sel penyebab kanser dan punca arteri tersumbat.

Boleh ker cam tu? ade cakap teh ni boleh kurang berat badan.. aku x tau pun. huhu.. Ade yg cakap boleh jaga kulit. agaknya kot. huhuhu...

Ah, apa2 pun , cuba sendiri, rasai sendiri... heh...


0 kicks: