Monday, March 26, 2012

Ikan terubuk masin

Kenapa tajuk di atas ikan terubuk masin.? Dah la ikan terubuk masin popular di Sarawak. Dah tu, sedap pulak, murah lagi. Kalau aku ni outstation pergi HQ kat KL, sah2 la kene bawa berpuluh ekor. Sampai berbirat tangan ni sebab berat. Hu hu hu. Mana lagi dengan kek lapis sarawak. Setahun ada la sampai 3 kali pi Shah Alam. 3 kali jugak kerja angkat ikan masin dengan kek lapis ni.

Berbalik kepada tajuk di atas. Penah tak korang makan puding roti dengan ikan masin? ha ha ha

Ha ha ha ha. Tapi sumpah sedap. Ikan terubuk ni baru jer beli. So, garam tak menyerap lagi. Boleh la ratah cam tu ja. Kalau dah menyerap, harem nak ratah cam ni. Boleh kene penyakit darah tinggi karang. 

Tadi, baru ja balik dari Desa Ilmu dengan adik aku. Entah ape yang diprint. Aku ni suka jer menyemak. Ok jugak kan, ada jugak teman dia pi sana. Ala, menyelam sambil minum air, tak salah kan? Desa Ilmu ni ape pun ada kecuali MCD. Hahaha. Kalau ada, sah-sah aku jadi belon. Lebih baik takda. KFC, PIZZA ade. tapi tak berapa minat pulak. 

Lepas tu singgah kat kedai runcit sebelah tu... Nyum nyum...

dapat la aku kudap kudap ni. nom nom nom nom nom... 


0 kicks: