Showing posts with label Lawak. Show all posts
Showing posts with label Lawak. Show all posts

Monday, May 2, 2011

Kalau Berani 1 vs 0

Aku punya lah gelak terbahak-bahak sampai nenek aku marah. Mane aku dapat kontrol kalau dah lawak sangat. Sampai nak tercabut usus aku ni ha.

Pengacara memang tak dapat disangkal lagi. Ha ha. Mula-mula keluar dah warna warni. By the way, ni first time tengok. Enot dengan Didie Alias. 


Giler kentang derang ni. Nak cita pun susah pasal rancangan ni. Game dia kan semua tak masuk dek akal. Semua gila-gila. Sampai aku pun meroyan buang tabiat pegi gelak kuat-kuat. Shhhhhh.. Tak sopan anak dara.  Takpe. Gedik sikit takkan tak boleh? :@

Korang tengok la rancangan ni. Hari Ahad pukul 8 malam.

Saturday, April 30, 2011

Maharaja Lawak - Jambu the best untuk minggu ke-4

Untuk Maharaja Lawak minggu keempat. Jambu la buat aku gelak sampai tersimpul usus perot. Ha ha ha ha . Sepatut nya hari tu buat review pasal Maharaja Lawak. Tapi ini untuk minggu ni pulak. Autopulish pulak tu. Ha ha ha.

Kumpulan Jambu. Ade ke 'Nora Danish' pulak.? Tapi gurauan semata-mata jer tuh. Ha ha ha. Lawak giler.

Yang pasti, aku minat dengan Kumpulan Sepah, Jozan dengan Jambu ni ha.

Sunday, March 28, 2010

cam mane eh aku berjalan?

1. Jika berjalan, dari belakang kelihatan seperti tidak memijak tanah. Golongan wanita yang jalannya berginjat, konon wanita ini adalah wanita yang tidak jujur, kalau berbual, mulutnya laser dan menyinggung perasaan orang lain. Wanita yang berjalan seperti ini juga terkenal dengan sikap egonya. Lebih parah, wanita ini biasanya pemboros atau suka membazir wang tanpa berfikir sebelum berbelanja. Padahal, wang yang dimilikinya itu masih banyak kegunaannya. Tapi jangan berkecil hati, kerana wanita seperti ini biasanya menjadi pujaan ramai lelaki.

2. Jika berjalan, sering menoleh ke kanan and kiri. Wanita seperti ini biasanya pandai menyimpan rahsia. Walaupun ramai yang menganggap wanita seperti ini tidak jujur, suka menipu teman sendiri,dan merugikan teman bualnya, namun, ramai lelaki yang berusaha untuk menakluk hatinya. Konon wanita seperti ini senang diatur dan diuruskan.

3. Jika berjalan suka menunduk. Cara berjalan melambangkan wanita seperti ini memiliki sifat yang tertutup. Ia hanya akan berbual dengan orang-orang yang rapat dengannya dan boleh dipercayai untuk menyimpan rahsianya. Wanita seperti ini biasanya sukar untuk ditakluk hatinya. Disamping sikapnya yang dingin, wanita seperti ini tidak peduli dengan kehidupan cinta. Namun, jika ada lelaki yang berjaya menawan hati wanita dengan cara berjalan menunduk ini, dijamin akan mendapat kebahagiaan. Sebab, wanita jenis ini sangat setia, dan dia tidak akan mengkhianati lelaki yang dicintainya.

4. Jika berjalan menatap lurus ke depan. Wanita seperti ini biasanya memiliki pendirian yang teguh, bukan senang hendak menggoncangkan imannya. Jangan sekali-sekali menentang apa yang pernah dikatanya, jika anda tidak mahu mendengar dia berleter panjang lebar. Meski pendiriannya teguh, tapi dia selalu berselisih pendapat. Jangan hairan jika wanita seperti ini hanya mahu berbual dengan orang yang berpengalaman luas.

5. Jika berjalan badan bergerak ke kanan dan kiri. Wanita yang berjalan dengan gaya yang sedemikian tidak ambil kisah dengan masalah yang berlaku. Apa pun masalah yang ada dihadapannya, dia dianggap kecil. Padahal masalah itu sebenarnya memerlukan kebijaksanaan untuk diselesaikan. Kerana sifatnya yang suka ambil mudah ini, banyak persoalan yang akhirnya tidak dapat diselesaikan dan akibatnya merugikan dirinya sendiri.

6. Jika berjalan badan tampak tegak. Wanita ini tegas menentukan sikapnya sendiri. Dia tidak mahu urusan peribadinya dicampur oleh orang lain. Gaya bicaranya serius seperti ingin menunjukkan dia memiliki pendirian teguh. Yang menarik dari wanita ini, dia bertanggungjawap terhadap apa yang pernah dilakukannya. Dia menyenangi lelaki yang berdikari tanpa meninggalkan sifat-sifat romantiknya.

7. Jika berjalan seperti zirafah. Maksudnya, ketika melangkahkan kaki ,badannya ia kelihatan bergerak ke depan dan ke belakang. Wanita jenis ini sangat lemah perasaannya. Dia seorang yang mudah terasa dan mudah tersinggung. Jadi, jika anda berbual dengan wanita seperti ini kenalah menjaga perasaannya agar tidak tersinggung, kerana wanita ini mudah mengalirkan air mata.


p/s cam mane eh aku berjalan? haha.. i think no 6.. huhu..maaflah kalau sesape yg salu kene tinggal. wkaka

Tuesday, August 4, 2009

AAA BBB CC

hehe....tukar bahasa jap. lama dah ndak update cherita ku dituk..semadi jak bala gambar nyak.. kena menuh ke entry bak dituk. busy ndar ku seminggu dua tok..meda gak final exam kak semak ndar tok...sebulan aja meh diberi sida kena bala lect cover semua bab kena diajar ke kitai. ukai nyak nyamai ar. kitai ti student ngasai pedis, lect ti ngajar nyak ngasai nyamai pia? wkakakaak.

abis tumu gak kami sem tok.. praktikal ilak pan tumu gak. ulih la cuti panjai tumu next year. lelak ndar eh. ya gak taun tok ku rajin..wkakak.. sebedau tok..2 tahun lepas, mua aku tok jak meh ponteng. kena cuci kena perah kena gosok INDAI ku bak kolej nyak, baru nemu pemujur.. harhar. neyhhh~~ ukai gak pedisss MANDAI ke dirik..ukai gak pedis bulih result manah A A A B B B CC( nadai ku diatu). wkakakaak.

dah la te tenguk ndar ke mee kolok..harhar.. kak makai mee kolok pan nadai masa... waktu malam jak nyamai bak tisi jalai area batu 7 nyin.. tang nadai kin . huaehuhaeu. ndak apa...mesti bc bha kan?? ndak lari mee kolok nyak...dah seminggu ku ngidam..perghh~~ :))

bah la..mupuk lok..kak nyambung ngaga assignment ku..pagi lusak update baru enti bc tai kak dicherita. :))

Sunday, June 1, 2008

Digi Vs Celcom



This is what i Got from some website.. :P



Pasal Wasiat???terdesak???
:P






pelancong

suatu hari seorang pemandu teksi telah mendapat seorang penumpang mat saleh. mat saleh telah meminta pemandu teksi tersebut membawanya pusing pusing di sekitar kuala lumpur dan menceritakan padanya tentang kuala lumpur. apabila mereka melalui bangunan dayabumi, pemendu teksi dengan bangganya berkata kepada mat saleh tadi, (dah di alih ke bahasa melayu) "tuan, ini ialah bangunan dayabumi yang dibina dengan batu marmar. bangunan ini mengambil masa 2 tahun untuk disiapkan." maka mat saleh pun menjawab, "eleh kat tempat aku cuma ambil masa 6 bulan je untuk disiapkan". kemudian mereka sampai pulak kat kl tower. pemandu teksi pun berkata untuk menguji mat saleh itu," tuan, inilah menara telekomunikasi yang ketiga tertinggi di dunia, kami ambil masa 2 bulan untuk membinanya." dengan bongkaknya mat saleh pun menjawab,"kat tempat aku cuma ambil masa 2 minggu aje nak buat menara macam ni tau". maka bengang la si pemandu teksi tadi. apabila mereka sampai dekat klcc, pemndu teksi itu hanya diam aje tanpa berkata apa apa. mat saleh tu pun bertanya pulak,"bangunan ni pulak berapa lama pulak negara kamu ambil masa nak siapkan?" "bangunan yang mana tuan?" tanya pemandu teksi. "ni bangunan berkembar ni," jawab mat saleh. "pemandu teksi pun menjawab,"eh! semalam saya lalu takde lagi, hari ni dah ada, masa bila diorang buat bangunan ni?" maka terdiam la mat saleh tu....

Friday, May 30, 2008

Lawak Giler

buah cempedak di luar pagar,

ambil galah tlong jolokkan.

-buah kurma takyah kita susah2 nak jolok.org arab dah tolong jolokkan utk kite.pastu ia tak sesuai letak kat luar pagar(nanti semut hurung),kita simpan elok2 kat almari dapur...

sorong papan tarik papan,

buah keranji atas perahu,

-ape kelas buah keranji atas perahu,macam cerita damak (cite melayu dulu2 aje)ni hah,buah kurma lagi kelas,naik kapal besar lagi tu ala2 cruise utk dieksport ke serata dunia....